نصب وردپرس

تجربه اول. هاست رایگان

وقتی به فکر راه اندازی الیکسیا افتادم، چیز زیادی از راه اندازی و نصب وردپرس نمی دانستم. تصمیم گرفتم ابتدا هاست های رایگان را امتحان کنم. هاست های رایگان داخلی موجود هیچ کدام از وردپرس پشتیبانی نمی کردند و بعد از کلی جستجو بالأخره یک هاست لینوکس رایگان خارجی پیدا کردم که از وردپرس پشتیبانی می کرد. با هزار مصیبت دردسرهای نصب وردپرس روی هاست رایگان را پشت سر گذاشتم، اما هاست آنقدر کند بود و گیر داشت که بالأخره عطایش را به لقایش بخشیدم و هاست و دامین خریدم. جالب است بدانید که هنوز چند ماه نگذشته سایت آزمایشی که روی هاست رایگان راه اندازی کرده بودم داون شده و دامین میزبان هم کلاً وجود خارجی ندارد!

تجربه دوم. هاست سی پنل و لوکال هاست

بعد از خرید هاست و دامین، تصمیم گرفتم اول نصب وردپرس روی لوکال هاست را امتحان کنم. با اینکه دردسرهای خاص خودش را داشت اما تجربه خوبی بود. بالأخره بعد از پیدا کردن و نصب قالب روی لوکال هاست، برای نصب وردپرس روی سی پنل آمادگی پیدا کردم.

نصب وردپرس روی سی پنل

هر بار که میخواستم وردپرس را نصب کنم، چه روی هاست رایگان، چه لوکال هاست و چه سی پنل، با مشکلات زیادی روبرو شدم. هر بار هم این اقیانوس عظیم اطلاعات رایگان وب بود که به پرسش هایم پاسخ می داد و مشکلاتم را حل می کرد.

پیشنهاد می کنم هر مشکلی که برای سایت وردپرسی تان (شاید هم برای هر چیز دیگر) پیش آمد، اول موضوع را با گوگل درمیان بگذارید. سپس اگر نتوانستید با استفاده از دانش رایگانی که در اختیارتان قرار می گیرد مشکل را حل کنید، آن وقت هزینه کنید.

البته اگر کمی با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید و سؤالاتتان را به انگلیسی از گوگل بپرسید، قطعاً با پاسخ های بیشتری روبرو خواهید شد.

برای راه اندازی الیکسیا از منابع زیادی کمک گرفتم که مهم ترین آنها انجمن وردپرس فارسی بود. قطعاً تا این سایت کامل شود باز هم با پرسش هایی روبرو خواهم شد که امیدوارم گوگل پاسخ تمام آنها را داشته باشد!

اگر شما هم هنگام نصب وردپرس با مشکلاتی مواجه شده اید و پاسخ خود را از گوگل نگرفته اید، آنها را در بخش نظرات با من در میان بگذارید. سعی می کنم با جستجوی دقیق تر راه حل های پیشنهادی متخصصین را در اختیارتان قرار دهم.

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of