عدم نمایش دیدگاه ها در وردپرس

یکی از چالش هایی که هنگام راه اندازی الیکسیا با آن مواجه بودم، عدم نمایش دیدگاه ها در وردپرس بود. البته موضوع ساده تر از آنی بود که من توقع داشتم و با زدن یک تیک حل شد. اما این پست را می نویسم که اگر شما هم مثل من با مشکل عدم نمایش دیدگاه ها در وردپرس مواجه شدید، مثل من اول به سراغ راه های پیچیده نروید.

حل مشکل عدم نمایش دیدگاه ها با استفاده از تنظیمات وردپرس

من مثل همیشه اول به سراغ گوگل رفتم و عبارت “wordpress comments not showing” را جستجو کردم. از بررسی گزینه ها متوجه شدم که اول باید از منوی تنظیمات وارد قسمت گفت و گو بشوم و گزینه ی “اجازه‌ی گذاشتن دیدگاه برای نوشته‌های جدید” را تیک بزنم.

حل مشکل عدم نمایش دیدگاه ها با استفاده از تنظیمات وردپرس

اما مشکل به همین راحتی حل نشد. کماکان قسمت دیدگاه ها پایین پست ها دیده نمی شد. این مرتبه راه های پیچیده تری را امتحان کردم که توضیح آنها از حوصله ی این متن خارج است. اما اجمالاً بگویم که یکی از راه های پیشنهادی برای فعال کردن دیدگاه ها در وردپرس این است که قالب سایت تان را عوض کنید. چرا که بخصوص در قالب های رایگان زیاد پیش می آید که قالب از دیدگاه پشتیبانی نکند یا قابلیت پشتیبانی از دیدگاه آن غیرفعال شده باشد.

یک راه پیشنهادی دیگر هم این است که اگر افزونه ای مرتبط با دیدگاه ها نصب کرده اید، آن را غیرفعال کنید و دوباره امتحان کنید.

ایجاد تغییر در کدهای قالب

راه های بعدی شامل اضافه کردن یک یا چند خط کد به فایل های single.php و comments.php و Style.css بود. البته پیشنهاد می کنم ابتدا تمام راه ها بخصوص راه آخری که عنوان می کنم را امتحان کنید و بعد به سراغ تغییر کدها بروید. برای توضیحات بیشتر درباره کدهایی که باید تغییر بدهید می توانید به تاپیک های مرتبط در انجمن وردپرس فارسی و stackexchange مراجعه کنید.

حل مشکل عدم نمایش دیدگاه ها با استفاده از تنظیمات قالب

تمام تغییرات پیشنهاد شده را در کدهای صفحات ایجاد کردم اما باز هم انگار که نه انگار. نخیر. بخش دیدگاه ها تصمیم نداشت ظاهر شود. علاوه براینکه به دلیل عدم آشنایی کافی با پی اچ پی، احتمالاً قالبم را هم خراب کرده بودم. دردسرتان ندهم، مجبور شدم قالب را پاک کنم و دوباره نصب کنم. اما باز هم مشکل حل نشد. تا اینکه برحسب اتفاق وارد صفحه تنظیمات پوسته شدم و از آنجا وارد قسمت Design Settings شدم. بله! نکته همینجا بود. قسمت “Show Comments in Post” را تیک نزده بودم!

حل مشکل عدم نمایش دیدگاه ها با استفاده از تنظیمات قالب

به همین راحتی مشکل عدم نمایش دیدگاه ها در وردپرس با یک تیک حل شد! خسته نباشید!

اگر شما هم با مشکل عدم نمایش دیدگاه ها در وردپرس مواجه هستید، ابتدا راه حل های بالا را امتحان کنید. اگر باز هم مشکل حل نشد، موضوع را با من در میان بگذارید. شاید بتوانم راه حل جدیدی برایتان پیدا کنم.

2
دیدگاه بگذارید

avatar
2 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
مجتبی طاهریسجاد Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
سجاد
Guest

سلام.‌ وقتی در سایت بنده کامنت میزارن و دکمه ارسال رو میزنن با ارور زیر مواجه میشن. ولی کامنت ثبت میشه:
There has been a critical error on your website
همچنین تو پیشخوان وردپرس وقتی میخوام به کامنا پاسخ بدم دوباره همین ارور میاد.
لطفا راهنمایی کنید

مجتبی طاهری
Guest

مرسی راه حل “حذف افزونه ای مرتبط با دیدگاه ها” مشکل من رو حل کرد