بهترین سایت های فریلنسری ایرانی

در این مطلب از مجموعه مقالات راهنمای فریلنسری الیکسیا، سعی می کنم فهرست جامعی از معتبرترین و بهترین سایت های فریلنسری ایرانی را گردآوری کنم و با شما به اشتراک بگذارم. توجه داشته باشید که این فهرست ممکن است بعدتر با پیوست های شماره دار به روزرسانی شود و بعضی از موارد آن حذف شده یا مواردی به آن افزوده شوند.

به روزرسانی ۱:

این پست در تاریخ ۲۵ اسفند ۹۷ به روزرسانی شد. سه وب سایت تازه تأسیس را به فهرست اضافه کردم و به این ترتیب تعداد سایت های فریلنسری ایرانی معرفی شده مجموعاً به ۱۳ مورد رسید. البته توصیه می کنم هنگام گرفتن پروژه در سایت های تازه تأسیس نهایت دقت و احتیاط را به خرج دهید و حتماً اعتبار سایت و نماد الکترونیکی آنها را بررسی کنید.

به روزرسانی ۲:

این پست در تاریخ ۶ تیر ماه ۱۴۰۰ به روزرسانی شد. یک وب سایت تازه تأسیس را به فهرست اضافه کردم و به این ترتیب تعداد سایت های فریلنسری ایرانی معرفی شده مجموعاً به ۱۴ مورد رسید که البته در اولین فرصت تعداد بیشتری سایت به آن اضافه می کنم.

  1. پونیشا

اولین سایتی که می خواهم معرفی کنم پونیشا است. پونیشا فعالترین و به روزترین وب سایت فریلنسینگ است تا به حال با آن برخورد داشته ام. پروژه هایی که در پونیشا ثبت می شوند با تخصص های مختلف مرتبطند. از جمله: ترجمه و تایپ، برنامه نویسی، گرافیک و طراحی و…

بهترین سایت های فریلنسری ایرانی - پونیشا

کارمزد پونیشا از درآمد فریلنسرها در حال حاضر معادل ۱۰ درصد است که تقریباً بین اکثر سایت های فریلنسری ایرانی مشابه است.

وب سایت و پیام رسان پونیشا به نسبت یوزر فرندلی هستند. شاید ابتدا روند کار در پونیشا کمی پیچیده به نظر بیاید اما با مطالعه ی راهنما و پس از ثبت یک پروژه یا پیشنهاد چم و خم کار دستتان خواهد آمد. البته من هم بعداً در پستی جداگانه طرز کار با پونیشا را توضیح خواهم داد.

  1. پارسکدرز

پارسکدرز یکی از بهترین سایت های فریلنسری ایرانی است که بیشتر برای برنامه نویسان کاربرد دارد. البته پروژه های ترجمه و دانشگاهی نیز زیاد در این سایت ثبت می شود.

بهترین سایت های فریلنسری ایرانی - پارسکدرز

کارمزد پارسکدرز برای پلن برنزی معادل ۱۵ درصد از درآمد فریلنسر است. اما ثبت پروژه در آن رایگان است و هزینه اشتراک ویژه ماهیانه به نسبت سایت های مشابه کمتر است.

  1. انجام میدم

در «انجام میدم» می توانید خدمات خود را به شکل بسته های از پیش تعریف شده (کاره) بفروشید. روش کار «انجام میدم» کمی با سایر سایت های فریلنسری فرق دارد که در پستی جداگانه آن را شرح خواهم داد.

بهترین سایت های فریلنسری ایرانی - انجام میدم

«انجام میدم» در بیشترین حالت ۲۰ درصد کارمزد از فریلنسرها می گیرد که در مقایسه با سایر سایت های فریلنسری میزان بالایی است. اما حسن آن این است که مبلغی را تحت عنوان حق عضویت ماهیانه از فریلنسر دریافت نمی کند.

  1. تایپایران

یکی از بهترین سایت های فریلنسری ایرانی که می توانم به تایپیست ها معرفی کنم همین سایت تایپایران است. تایپایران به عنوان مرکز تخصصی برونسپاری پروژه های تایپ مشتریان زیادی دارد. بسیاری از دفاتر فنی و کافه نت ها پروژه های تایپ مشتریان خود را از طریق این سایت برونسپاری می کنند.

بهترین سایت های فریلنسری ایرانی - تایپایران

تایپایران نیز از فریلنسرها ۱۰ درصد کارمزد می گیرد و حق اشتراک ماهیانه هم دریافت نمی کند، اما تعرفه ی خدمات انجام شده در سایت به نسبت سایر سایت های فریلنسری پایین تر است.

  1. ترجمه ایران

ترجمه ایران نیز از وب سایت های زیرمجموعه ی تایپایران است که شرایط و ویژگی های آن کاملاً مشابه همین سایت است. تنها تفاوت این است که پروژه های سایت بیشتر با ترجمه و زبان های خارجی مرتبط هستند.

بهترین سایت های فریلنسری ایرانی - ترجمه ایران

  1. کاریشه

روش کار کاریشه کمی با سایر سایت های فریلنسری ایرانی فرق دارد. در این سایت از پرداخت امن خبری نیست. نیازی هم نیست که کارفرما و فریلنسر تنها از طریق سایت با یکدیگر در ارتباط باشند.

بهترین سایت های فریلنسری ایرانی - کاریشه

کاریشه کارفرما و فریلنسر را مستقیم به هم وصل می کند و کارمزدی هم از هیچ کدام دریافت نمی کند. بنابراین شاید سه مورد اول مزیت هایی که در پست ۴ دلیل مهم برای اینکه از سایت های فریلنسری استفاده کنید برشمردیم، در مورد کاریشه صادق نباشد.

به روزرسانی:

از بهمن ماه ۹۷ کاریشه نیز روش سایر سایت های فریلنسری را در پیش گرفته و به عنوان واسطه ای میان کارفرما و فریلنسر عمل می کند. شاید وجود سرویس امن سپار باعث افزایش پروژه ها و قعالتر شدن سایت بشود.

کاریشه در حال حاضر از کارفرما ۵ درصد و از فریلنسر ۸ درصد کارمزد دریافت می کند.

  1. ورکفا

روش کار ورکفا نیز مشابه سایر سایت های فریلنسری است. مشکل اینجاست که پروژه های کمی در این سایت ثبت می شوند. به همین علت شاید پرداخت حق اشتراک ماهیانه در این سایت توجیه اقتصادی نداشته باشد.

بهترین سایت های فریلنسری ایرانی - ورکفا

ورکفا نیز در حال حاضر ۱۰ درصد از فریلنسرها کارمزد دریافت می کند.

  1. کارک

در کارک نیز مانند «انجام میدم» می توانید خدمات خود را به شکل بسته های از پیش تعریف شده به مشتریان بفروشید. البته به نظر می رسد فعالیت فریلنسرها و کارفرماهای کارک در ماه های اخیر کمتر شده باشد.

بهترین سایت های فریلنسری ایرانی - کارک

کارمزد دریافتی کارک از فریلنسرها در بیشترین حالت معادل ۱۰ و در کمترین حالت (پلن فوق حرفه ای) معادل ۵ درصد است.

  1. دورکار

دورکار نیز مانند ورکفا پروژه های ثبت شده ی کمی دارد. برای ارسال پیشنهاد روی پروژه ها نیازی به ارتقای عضویت نیست. با اینحال خود سایت به کارفرما توصیه می کند تا حد امکان از فریلنسرهای ضمانت شده استفاده کند.

بهترین سایت های فریلنسری ایرانی - دورکار

کارمزد دورکار از درآمد فریلنسرها نیز در حال حاضر معادل ۱۰ درصد است.

  1. پارس فریلنسر

پارس فریلنسر نیز یکی دیگر از سایت های فریلنسری ایرانی است که اخیراً با آن آشنا شده ام. البته تعداد پروژه ها در این سایت از سایت هایی مثل پونیشا کمتر است. اما سایت شروع خوبی دارد و به نظرم در آینده نزدیک شاهد پیشرفت آن خواهیم بود.

پارس فریلنسرطبق آنچه در صفحه تعرفه ها و هزینه های سایت آمده، در حال حاضر مبلغی تحت عنوان حق اشتراک ماهیانه و کارمزد از فریلنسر یا کارفرما دریافت نمی شود.

  1. منکارتو

منکارتو نیز یکی دیگر از سایت های فریلنسری تازه تأسیس است که تعداد پروژه های آن روزبروز بیشتر می شود.

منکارتو

در حال حاضر ایجاد پروژه و ارسال پیشنهاد در منکارتو رایگان است و کارمزد کسر شده از درآمد فریلنسرها نیز ۵ درصد است که از اکثر سایت های مشابه کمتر است.

  1. جامپلوی

جامپلوی یک سایت فریلنسری است که هنوز فعال نشده و در مرحله پیش ثبت نام به سر می برد. جامپلوی مدعی است که می خواهد شیوه ای نوین برای فریلنسینگ ارائه دهد.

جامپلوی

با پیش ثبت نام در جامپلوی یک کد تخفیف دریافت می کنید که بعد از فعال شدن سایت درصدی از کارمزد پروژه هایتان را کم می کند.

۱۴٫ حامی ورکس

حامی ورکس هم یکی از بهترین سایت های فریلنسری ایرانی است که مدتی از آغاز فعالیت آن می گذرد و پروژه‌های متنوعی مانند برنامه‌نویسی، تولید محتوا، ترجمه، تایپ، طراحی و سئو سایت و پروژه‌های فنی و مهندس را در خود جای داده است. کارمزد حامی ورکس از درآمد فریلنسرها در حال حاضر معادل ۰ درصد است که بین سایت های فریلنسری ایرانی بی سابقه است.

 

 

 

در فهرست بالا ۱۴ مورد از بهترین سایت های فریلنسری ایرانی را که می شناسم معرفی کردم. اگر به مورد دیگری هم بربخورم آن را بعداً به همین فهرست اضافه می کنم. شما هم اگر سایت های فریلنسری دیگری می شناسید، خوشحال می شوم در بخش نظرات آنها را معرفی کنید. همچنین اگر با هر یک از سایت های معرفی شده همکاری داشته اید، برایمان از تجاربتان بگویید.

13
دیدگاه بگذارید

avatar
11 Comment threads
2 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
11 Comment authors
کارنبهنامزراعدوری جابalireza al Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
amin
Guest

به نظر من بهترین سایت واسه دورکاری الان تو ایران
سایت ” خدمات یاب ” هستش
https://khadamatyab.com/

روابط عمومی پارس فریلنسر
Guest

به عنوان یک فریلنسر کارتون عالیه ،

مهرشاد
Guest

سایت seeyad هم سر بزنید

مهرشاد
Guest

سایت http://www.seeyad.com هم خوبه

Sam
Guest
Sam

بدترین سایت ممکن برای مترجم فریلنسر «ترجمه ایران» هست. حداقل دوازده روز طول میکشه تا مبلغ به حساب فریلنسر واریز کنه، البته ۲۴ ساعت هم پایا زمان می برده که در بهههترین حالت و بدون تعطیلات میشه ۱۳ روز! درحالی که عرف زمان آزادسازی مبلغ پروژه های قیمت ثابت در تمام دنیا ۵ روز تمام (نه ۵ روز کاری) هست.

سینا
Guest
سینا

سلام. مرسی از لیست خوبتون. سایت کارلنسر https://www.karlancer.com هم سایت فریلنسینگ خوبیه. اگه خواستید بذارید تو لیست تون که تکمیل شه

alireza al
Guest
alireza al

من بین سایت های فریلنسری که جدیدا راه اندازی شدن و پلتفرم خوبی داره https://prokar.ir رو بهتون پیشنهاد می کنم حتما یه سری بزنین

دوری جاب
Guest

درود

ب نظر من سایت آگهی های فریلنسری رایگان دوری جاب رو هم معرفی کنید حیفه

سایت خوب و رایگانی هست اما قدرتمنده

زراع
Guest
زراع

سلام ممنون ازتون
سایت های ایرانی که من باهاشون کار کردم دوری جاب ، پارسکدرز ، پونیشا و… بوده که تجربه های خوبی میشه گرفت ولی خب هر کاری بدون عیب نبست اگر شمام سایت های خارجی میشناسی بگید

بهنام
Guest

بومران هم یک پلتفرم فریلنسری دیجیتال مارکتینگه که هم بیمه میکنه هم قرارداد میبنده.

boomrun,org

کارن
Guest

سلام
ممنونم از معرفی این سایت ها. من تو حوزه ی دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم و قبل از این با انجام میدم و پونیشا کار میکردم.
اما الان دیدم که کارم رو میتونم به کمک شما توسعه بدم.
مرسی زنده باشید.